Tillbaka från min resa!

Igår kväll kom jag hem från min semester i Finland tillsammans med mina föräldrar och Sanne. Vi åkte från Kemi kl.02.45 svensk tid och jag var hemma kl.19.45. Vi lämnade av mina föräldrars packning hemma hos dem innan vi skjutsade hem Sanne till sin mamma och sen var det min tur att äntligen komma hem.

Sanne och jag videobloggade lite smått under resan och jag kommer ladda upp dem här på bloggen så småningom, förhoppningsvis nu under dagen om jag orkar och hinner. Men jag lovar, det kommer!

När jag kom hem möttes jag av tre katter som saknat mig. Maya började jama på mig så fort jag kom innanför dörren och hon var inte tyst förrän kanske en kvart senare. Hon skällde väl ut mig för att jag inte varit hemma på en vecka. Lilleman blev överlycklig när jag kom hem. Han ville gosa och började jama som om världen gick under när jag inte hade tid att gosa, då jag höll på att packa upp all packning. Walle luktade på mig, fnös åt mig med en sur blick och höll avståndet ett par timmar. Sen kunde han förlåta mig för att jag varit borta hemifrån så länge och attackerade mig med gos när jag skulle sova.

När jag traskade in i sovrummet med min resväska möttes jag av 5 busiga kattungar som sprang rakt emot mig när jag kom in. Dom är nu lite över 4 veckor gamla och väldigt livliga. De har börjat våga sig ut på äventyr i hela lägenheten och följer gärna efter mig eller älsklingen när vi går runt här hemma.

Nu ligger alla kattungar och sover. En sköldpaddsfärgad ville prompt upp i sängen så nu ligger den på min fot och sover där jag sitter i sängen.

Ett inlägg om Finlandsresan kommer lite senare idag. Jag lovar!!

Tillbaka från resan, här med håret åt alla håll och kanter.
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?