På väg mot förändring?

Jag börjar bli lite trött på att få negativ kritik för mina försök att gå ner i vikt. Inte konstigt att jag misslyckas hela tiden när många i min omgivning kritiserar mina metoder. När jag vill testa en ny "diet" får jag direkt negativ respons från någon. Antingen handlar det om att det är slöseri med min tid och att jag likagärna kan nöja mig med den kropp jag har eller så är det metoden i sig som är fel. I det här läget känns det som att jag testat på det mesta och hela tiden undrat varför jag misslyckas hela tiden. Men får man negativ kritik för sina försök så ger man ju till slut upp oavsett hur stark man annars är som person.

Jag är väldigt trött på mig själv och min omgivning just nu och känner att jag vill kunna förändra min kropp och min egen inställning utan att behöva utstå negativ respons. Det är ju ändå min kropp och mitt liv det handlar om. Min enorma övervikt kan en dag leda till att jag dör i förtid och det har jag ingen som helst lust till.

Samtidigt som jag ska arbeta på min viktnedgång ska jag också arbeta på min självkänsla och försöka göra mig till den person jag vill vara.

Och jag ska inte låta någon annan dra ner mig i mörkret och få mig att börja tvivla på min egen förmåga.
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?