Min vecka i Kemi, Finland.

Min korta semester i Kemi, Finland, har väl varit helt okej. Jag och Sanne fick bo hos min moster Paula och hennes man Paavo medan mamma och pappa åkte hem till min faster Irma, som inte bor så långt ifrån moster Paula.

 

Under vårt besök i Finland har vi fyndat på loppis, i affärer och hälsat på hos släktingar. Vi har lunchat hos min faster Irma och hos min faster Liisa, som båda bor i Kemi. Vi har också varit i Oulu (eller Uleåborg som det heter på svenska) och hälsat på hos faster Raija och hennes man Seppo. Vi passade även på att hälsa på deras dotter Sirpa, dvs min kusin, hennes man Pekka, deras son Mikko och deras två söta katter Pepe och Matti.

 

Jag har inte träffat min kusin Sirpa på 11 år så vi hade mycket att prata om. Jag visade henne bilder från mitt bröllop och på mina katter. Hon är precis lika tokig i katter som jag är. Dock var deras katter rädda för mig och sprang och gömde sig när jag försökte hälsa på dem.

 

Under vår vistelse i Kemi har vi även fått umgås en hel del med min moster Paulas barnbarn, min kusin Marias son, Ike. Han är 4 år, halvafrikan/halvfinne, pratar finska, engelska och afrikanska och är precis som vilken sprallig 4-åring som helst.

 

Dock har jag inte haft det så jättelätt med min hälsa under veckan i Finland. Vardagslivet ser ganska annorlunda ut och man äter hur mycket som helst under dagen. Det är alltså många måltider man har blivit tvungen att trycka i sig, av ren artighet, vilket har lett till att jag, som inte är van vid att äta så många gånger om dagen, har haft konstant halsbränna. Detta har hållit mig uppe om nätterna, vilket i sin tur har lett till att jag varit supertrött hela tiden. Så nu när jag är hemma kan jag sova ut, vilket jag borde ha fått göra under min semester i Finland. XD

 

Jag har också haft ont i ryggen hela tiden och en hård, främmande säng har ju inte direkt hjälpt till.

 

Men jag har haft trevligt iallafall och det har varit fruktansvärt skönt med ett miljöombyte. Men nu ska jag komma in i mina egna vanliga rutiner hemma, där jag inte behöver trycka i mig en massa mat hela tiden. Förhoppningsvis lugnar min mage ner sig snart.

 

Imorgon lägger jag upp bilder och videos från resan.

 

Cecilia Rydell säger:

Fin bloggg! / www.rydz.blogg.se

 2011-06-22     23:01:53     http://rydz.blogg.se/
FowZie ♥ ~ pojkfixerad Eskilstunabo säger:

hoppas du haft en bra lillördag, iaf så gott det går! :)

 2011-06-22     23:13:48     http://feliciaaulen.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?