Ledbansskada i foten som fortfarande inte läkt.

Första helgen i mars i år var jag på Helsingfors-kryssning. Och väl på färjan snubblade jag i en trappa och skadade min fot och fick ledbandsskador i två ledband i min högra fotled. Jag kan meddela er att det fortfarande inte har läkt. Jag har ett blåmärke kvar vid knölen på insidan av foten och det brukar sticka till där ganska ofta när jag rör på foten eller när jag går. Vad jag läst på internet så kan det ta upp till 40 veckor innan en ledbandsskada har läkt helt men jag sitter ändå här och funderar på ifall det är dags att ta sig till en vårdcentral ändå.

Nu ska jag iallafall mysa mig ner under täcket i sängen och påbörja en bok.

Godnatt!
Ariena säger:

Hej hej, jag hörde en kille på festivalen som sa han hade fått en ledbandsskada och det var året före.. man såg tydlig skillnad på fötterna, han sa det inte hade läkt fullt ut och på grund av det så kommer den ena foten alltid vara mer svullen än den andra. så din ankel kommer förmodligen alltid vara större... eller nåt sånt..



hoppas det inte stämmer i ditt fall.

 2011-06-26     17:01:12     http://ariena.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?