Vadå körriktningsvisare?

Idag var jag bara ett fåtal meter från att hamna i en bilolycka. Allt för att bilisten (en kärring som inte verkade ha någon som helst koll) framför mig inte kunde använda sina körriktningsvisare i tid. Så här var det:

Jag bakom ratten, med mina föräldrar i bilen, kör in på Ica Maxi's parkering. Framför mig hade jag en bil, (som det sedan visade sig vara en kvinna som körde, därav mitt ordval kärring). Bilen stannar och står still och då får man ju intrycket av att hon ska stå still där och då tänkte jag att jag skulle köra om för att komma vidare och hitta en parkeringsplats, men precis när jag är på väg för att köra om sätter hon igång sina körriktningsvisare och börjar svänga in framför mig. Jag var ju självklart tvungen att ställa mig på bromsen med andan i halsen!

Kärringar och gubbar med körkort i Norrköping och resten av Sverige: LÄR ER ANVÄNDA ERA KÖRRIKTNINGSVISARE! Annars kommer ni garanterat att skapa olyckor i framtiden!

Note! Nu är det inte så att alla kvinnor eller män i trafiken är kärringar och gubbar. Jag använder dessa ord för att jag är något irriterad. Så ta inte åt er, ni som faktiskt vet hur körriktningsvisararna i era bilar fungerar! Ni som inte vet: Ta och gå om körskolan va och lär er lite trafikvett!
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?