Många uppdateringar idag

Idag blir det visst många blogginlägg. Det känns som att jag överkompenserar för de dagar jag inte skriver någonting. Nu är iallafall hallen och badrummet klara. Eller de är inte helt klara. Det som är kvar nu är undanplockning av saker som inte behöver stå framme samt rengöring av toalett, badkar och handfat. Men efter att jag varit nere i tvättstugan och fixat så ska jag dammsuga och torka golvet i vardagsrummet. Det var smart att ta ett rum i taget mellan varven nere i tvättstugan. Jag hinner kanske inte städa klart helt idag. Men jag hinner definitivt dammsuga och torka golven idag, samt diska och byta gardiner och sängkläder. Imorgon får jag tillägna dagen till undanplockning av saker som står framme och dammtorkning av hyllor och kanske tvätta fönster.

Det känns skönt att hålla igång lite. De senaste dagarna har jag latat mig framför datorn och sett på diverse serier. Men nu när jag äntligen kom igång med städningen så kan jag njuta av ledigheten när jag är klar istället för att ha dåligt samvete över att inte ha gjort det jag ska.

Katterna tittar på mig som om jag har blivit tokig när jag springer runt med dammsugaren och torkar golven med en mopp. Dammsugaren är läskig och moppen luktar konsigt. Det är nästan så att man hör vad de tänker: "Matte har fått fnatt!" Och städning hör ju inte till normaliteterna när det gäller mig. Jag är en ganska lat människa i vanliga fall. Så det kanske inte är så konstigt att katterna tittar på mig som om jag fått fnatt. XD
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?