Längtan efter ett eget hus

Hur kommer det sig att man samlar på sig så mycket saker? Just nu känns det som att jag vill skänka eller sälja bort större delen av mina ägodelar för det är mestadels saker som bara tar plats och som jag för tillfället inte har någon känslomässigt band till. Jag kan gå runt och tänka "Varför köpte jag den där? Jag använder den inte. Vad sjutton tänkte jag när jag stod där i affären med den där i handen?!" Det känns som om de flesta av sakerna jag äger bara tynger ner mig, tar alldeles för mycket plats. Eller är det för att lägenheten börjar kännas för liten? Är det för att jag börjar längta till ett stort hus istället? Jag tror det är det där egna huset, med stor trädgård och stora rum som jag vill ha! Lägenheten och stan börjar kännas tråkig.
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?