Åska och regn

Jag var på picnic med några vänner idag. Vi gick bort till Strömmen och satte oss i närheten av Färjaregården och åt vår picnic-lunch. Jag tog några enstaka bilder men tänker inte lägga upp dem på bloggen. Vissa minnen vill man behålla för sig själv. När vi ätit klart och pratat en stund började det att åska, så vi bestämde oss för att röra oss hem till mig. Det började ösregna så jag, som inte hade något paraply, var genomblöt när jag kom hem. Det blev att byta om till torra kläder. Vi gosade och lekte med kattungarna, vi spelade ett sällskapsspel som heter Bet your brain, vi pratade och sedan framåt kvällen rörde vi oss mot Suki Yaki för att äta japansk mat.

Det har varit en trevlig dag och riktigt skönt med regn.

Det var min dag i korta drag.

Jag kan tillägga att min fot, som jag skadade på Finlandsfärjan i mars, har svullnat upp till sin dubbla size igen och det gör ont när jag går. Jag hoppas det går över snart.

Men nu ska jag lägga mig ner i min sköna säng och sova.

Godnatt!
Katterna på Katthemmet Kompis säger:

Självklart finns det plats. Du kan maila bilder adressen du ser i vårt inlägg. :)

 2011-07-03     10:33:34     http://katthemmetkompis.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?