Plugg och C.S.I. Miami

Jag försöker skriva en sammanfattning av en kursbok medan jag slötittar på C.S.I. Miami.

Boken som jag ska sammanfatta handlar om en debatt mellan Jürgen Habermas (en tysk välrespekterad filosof) och Joseph Ratzinger, alias Benedictus XVI (påven). Debatten handlar om religionens plats i dagens kultur och samhällsliv. En väldigt intressant debatt med många insiktsfulla argument. Boken som jag läser heter "Habermas, påven och tron" och är en sorts sammanfattning och kommentar av den egentliga kurslitteraturen, "The dialectics of secularization - on reason and religion", som jag måste läsa (men som jag inte fått hem via posten än). Så jag fick ta det näst bästa för att kunna vara med på det obligatoriska seminariet imorgon i kursen Tros - och livsåskådningsvetenskap. Huvudsaken är väl att jag är lite informerad om ämnet och att jag kan skjuta in med egna reflektioner och delta i diskussionen?
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?