Jag finns!

Jag hade stora drömmar och planer på att leva på min musik. Jag har nog inte gett upp den drömmen än. Jag har bara hittat andra "intresseområden" att hålla ögonen på också. Många tror nog att jag blivit en sorts "realist", en som tagit tjuren vid hornen och tänkt på en "normal" framtid med en stadig inkomst. Men ju längre tiden går, ju mer religion jag läser, desto mer övertygad är jag om att det är musiken jag saknar och att det är musik jag vill hålla på med.

Men jag tycker ju om religion också. Och jag ska nog ha min kandidatexamen i religion. Men jag kan väl ha båda? Skriva musik och vara framgångsrik inom det samtidigt som jag läser religion. Deltid musik och deltid religion. För jag har väl talang? Jag kan väl sjunga? Jag skriver väl ändå rätt så okej musik ändå? Men varför är det så satans svårt att nå ut då? Jag är kluven. Jag vill få ut min musik och göra den hörd samtidigt som en röst i mig säger att det inte är någon idé för att det bara är en omöjlig önskedröm och att det finns andra som är så mycket duktigare än vad jag är. Mindrevärdeskomplex? JA!

Det känns som att jag hamnat i någon sorts kris där dragningen till musiken är starkast men ändå så himla långt borta. Det är krafter som spelar mot varandra. Förnuftet som säger åt mig att vara realist, att det är bättre med en trygg framtid med ordentlig månadsvis inkomst än osäkerheten med musikbranchen. Men min fråga är: Är det min inre röst som talar eller är det rädslan för vad min familj kommer säga om jag ger upp allt för musiken? Är det deras besvikelse jag är rädd för? Just nu vet jag varken ut eller in.

Men det är nog bra med en kandidatexamen i religion iallafall till slut. Musiken kommer ju att finnas där. Jag ska fortsätta med min plan "deltid musik, deltid religion" tills jag kan besluta mig för vad jag egentligen vill satsa på. Tills jag fått en fanbase. Tills jag fått lite musik sålt.

Första steget: hitta ett sätt att visa att jag och min musik faktiskt finns!
chaya säger:

JA!! du har ju facebook, hitta grupper som gillar musik som likar den du gör, sen så kan du skriva och säga att du tror att om de gillar den musiken så kommer det garanterat att gilla din och länka!! alla kanske inte klickar, men några gör det! och det är de några som sedan verkligen gillar det som kommer sprida det vidare ju! kanske kan skicka tips in till olika musikbloggar och be dem skriva om din musik? vad de tycker och så? finns hur många vägar som helst ju!



Men du ska definitivt aldrig ge upp skolan! det är ALLTID bra att ha en plan B, för TÄNK om du tappar rösten i framtiden!!

 2011-02-28     20:52:06     http://chayachan.blogg.se/
Sanna säger:

Blir så ledsen när jag läser det du skriver. Har ju gett dig så många bra tips. Kontakta företag och då menar jag alla möjliga som har med musik att göra, kontakta skivbolag och skicka in demo eller be att få komma dit och visa vad du kan.



Sprid musiken på myspace, youtube, facebook, bloggen, msn etc. och var aktiv hela tiden!



Prata med de människor du träffar unga som gamla och hör dig för om det behöver folk till kvällar på restauranger osv. där du kan sjunga och få en slant betalt. Hör av dig till tidningen och be det intervjua dig eller till radion där du kan sjunga något nytt.



Be om att få stå med i telefonkatalogen under bröllop och dop, så att folk kan ringa när det behöver folk.



Tänk stort Nina och glöm aldrig bort dina drömmar! Utnyttja det kontakter du har!



Kram Sanna

 2011-02-28     21:44:28     http://mammasvardag.blogg.se/
Jonesy säger:

Sluta vara rädd för att nå ut. Vet att det är mycket svårare än det låter, men jag tror att hela grejen med att våga är stor för dig...



Minns en tjej som var rätt taggad på att kanske få spela på Munken, men sen aldrig riktigt kom ända fram... Jag bad om demo, men ingen demo kom... Har fortfarande kontakt med dem om du vill att jag ska kolla hur det ser ut igen dock ;)



Kontakter är riktigt bra att ha. Utnyttja de du har så kan du förhoppningsvis skaffa ännu fler!



Kram

 2011-03-01     12:28:38     http://jonesythekatt.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?