Det här med bloggandet...

Jag är så dålig på det här med att blogga. Jag vet liksom aldrig vad jag ska skriva och jag vet inte hur ofta jag ska uppdatera. Det kan också tyckas att jag kanske har alldeles för många kategorier. Det blir ju lätt så att många kategorier inte uppdateras lika ofta som vissa andra. Och då landar jag på frågan: ska jag plocka bort kategorier som inte uppdateras så ofta eller ska jag låta dem vara kvar?

 

Hur ska jag finna inspiration till att skriva? Det fanns en period i mitt liv för några år sedan som jag älskade att skriva. Allt från poesi, sångtexter till rena fantasisagor. Ska jag behålla det för mig själv eller ska jag gräva fram gamla texter och publicera på bloggen för dem som vill läsa?

 

Finns det något som ni läsare vill veta om mig? Jag kanske borde skriva en självbiografi-serie som jag publicerar på bloggen? Jag hade ju ändå tänkt mig att skriva en sorts självbiografi. Jag kanske kan börja med en självbiografi-serie på bloggen som jag sedan kan utveckla till något som jag senare kan publicera i en riktig bok?

 

Jag kanske borde börja läsa böcker oftare så att jag har någonting att recensera? Eller kanske ta och recensera de filmer jag tittar på dagligen? Det är ju något att skriva om.

 

Jag kanske borde bli mera involverad i mina katters liv, fota dem mera och skriva om vad de hittar på för djävulskap om dagarna?

 

Ska jag skriva mer om min utbildning och om de ämnen som jag läser på universitetet?

 

Jag älskar att läsa historietidningar som Illustrerad Historia, Populär Historia m.fl. Skulle det vara intressant för er att läsa om vad jag läst om i mina historietidningar? Just nu t.ex. håller jag på att läsa om japanernas samurajer i tidningen Allt om vetenskap tema Historia.

 

Vad vill ni läsa om? Min musik, mina katter, mitt vardagsliv, min utbildning, mitt liv, min poesi? Eller om allt möjligt i ett enda virrvarr?

 

Jag tror det sistnämnda lät mer jag!

 

Vill ni ha mera videobloggar? Musikvideobloggar? Kattvideobloggar? Vad?

 

 

Sanna säger:

Jag tycker alltid de är roligt att läsa om din musik och ditt skapande. De finns så mycket du skulle kunna skriva om allt ifrån hur man bygger upp en låt, hur man egentligen spelar gitarr osv. och lägga upp snuttar med videos som visar vilka ackord som ligger vart osv.



Du kan blogga mer om din utbildning, dina drömmar och hur du tänker att du ska nå dom. Dina intressen, film och bok recensioner osv.



De viktiga är att hela tiden tänka: Är detta något jag själv skulle vilja läsa? Vad får jag som läsare ut utav att läsa de här? Blir jag inspirerad? osv.



Kram Sanna



Kram Sanna

 2011-04-19     22:28:12     http://mammasvardag.blogg.se/
Victoria säger:

Jag tycker att du ska ställa dig frågan "bloggar jag för andra eller bloggar jag för mig själv?". Om du bloggar för andras skull tycker jag att det är relevanta frågor, men om du bloggar för din skull så tycker jag att du ska skriva om det du själv tycker bäst om och inte tänka så mycket på vad andra vill ha :) Det är förstås en smaksak vilket av det man vill göra, men huvudsaken att du trivs med det du skriver om :)

 2011-04-20     08:13:08     http://stjarnstund.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?