Bloggutmaning dag 6 - Favoritsuperhjälten och varför.

Det här var en svår utmaning för jag har många favoritsuperhjältar. Så istället för att bara välja en, tänker jag lista upp alla mina favoriter som jag kan komma på just nu. Utan inbördes ordning förstås.

Wolverine
Egentligen ingen superhjälte i den meningen, utan en mutant med häftiga egenskaper som att läka sig själv och klor som till en början var gjorda av ben men, som alla vet, blev adamantiumbelagda. Han är med i min lista av superhjältar mest för att han är cool.


Iron man
Heller ingen superhjälte i den bemärkelsen. Bara en vanlig man med högt IQ som kan bygga robotar och vapen av alla slag och som byggt världens coolaste kostym - Iron man-dräkten. Med i lista för att han, precis som Wolverine, är cool.


Superman
Mannen kan flyga, han är stark, han har röntgensyn, han har "laser"-ögon, han är snabb och han har bara en svaghet - kryptonit. Åh just det, han är en alien också. Det här är en superhjälte!
Hur coolt är inte det?


Jag har säkert fler favoritsuperhjältar men det får räcka med dessa tre, som jag för tillfället anser vara de coolaste av de coola.

(Bilderna lånade via google-sökning)
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?