Det här kommer att bli ett rörigt inlägg

Jag har i några dagar nu skrivit ner tankar i mina anteckningar på mobilen. Dessa tankar berör olika saker och jag tänkte att jag skulle dela med mig av dem.

Få bättre självkänsla! Börja med att hitta någonting hos dig själv som du faktiskt är stolt över. Det ska vara en egenskap OCH någonting fysiskt. Tänk på detta varje dag. Peka sedan ut det du inte är nöjd med. En sak i taget. Och sätt sedan upp mål för att ändra på det. Det hjälper inte att klaga på det. Man ska GÖRA något åt det.

Det är ganska konstigt hur jag alltid lyckas bli överraskad när jag tittar på vad jag har att göra till skolan. Jag VET ju egentligen att jag har mycket att göra. Så nu är det dags för skärpning! För att klara de här kurserna är det jätteviktigt att jag pluggar. Jag har egentligen massor med tid. Det är tålamodet jag saknar. Och energin. Intresset är det heller inget fel på. Allt är jätteintressant. Men av någon anledning är jag alldeles för rastlös. Jag måste lära mig att slappna av!

Vad hände med min självbiografi egentligen kan man ju undra. Jag hade stora planer på att skriva klart den nu till hösten. Men det liksom försvann in i mängden av allt annat jag var tvungen att göra. Jag är en sådan människa som måste ha "rätt" sorts stöd för att göra någonting sådant som att skriva en bok. Men jag fick höra tjat på tjat om att jag var tvungen att sluta lata mig och skaffa mig ett ordentligt jobb. Så bokskrivande hamnade på hyllan på obestämd tid. Ganska sorgligt egentligen.

Vi avslutar med ett citat: "Har du fel, erkänn. Har du rätt, håll käft!" - okänd
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?