What to do?

Jenny-chan har beordrat mig att börja skriva träningsdagbok. Vi får väl se hur det går.

Det har stått stilla här på bloggen ganska mycket den senaste tiden. Detta beror på att jag själv har hamnat i ett still. Det känns som om dagarna bara går och går utan att jag gör någonting meningsfullt. Det är lite jobbigt men jag jobbar på att komma ifrån det. Jag har egentligen saker att göra. Så som att planera bröllop. Men det blir lite tröttsamt att sitta hela dagen och planera bröllop. Jobbsökande ägnar jag mig åt ca en till två timmar om dagen. Mer än så känns inte så nödvändigt. Man kan inte göra så mycket mer än att sitta och söka annonser och skicka in spontanansökningar till diverse ställen och hoppas på det bästa. Visst, man kan gå ut och presentera sig själv på diverse ställen, men efter tidigare erfarenheter så misslyckas jag bara med detta. Undrar vad det kan bero på? Så därför går min taktik ut på: 1. Söka annonser i tidningar och internet. 2. Skicka in spontanansökan till de ställen jag kan tänka mig att jobba på. 3. Kolla runt med vänner och släkt om de vet ställen som söker folk. 4. Hoppas på det bästa. Någon gång borde jag ju få svar någonstans ifrån. Men detta tar bara MAX 2 timmar om dagen. Vad gör jag sen då? Bröllopsplanering tar kanske MAX 1 timma. Där har vi tre timmar av dagen uppfyllda. Sen då? Jag är vaken minst 16 timmar om dagen. Vad gör jag med de återstående 13 timmarna efter jobbsökande och bröllopsplanering?

Ge mig förslag?

Jag bör nog sätta mig ner och skriva en lista på saker som jag behöver göra och sedan beta av listan en punkt i taget.
chaya säger:

en 40 min kvällspromenad varje dag gör att man sover jättegott^^ sen har vi ju skriva måla, dansa, sjunga, skriva musik, träna, MAT man måste MÅSTE MÅSTE äta, det tar tid det med^^ Sen KELA och GOSA och LEKA med missekatterna du har! de blir nog väldigt glada om du ägnar en hel timma åt dem lite då och dåXD

 2010-03-29     22:42:55
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?