Jag mår sämre idag än vad jag gjorde igår.

Jag har fruktansvärt ont i halsen, jag hostar, mår illa och min näsa är täppt. Inatt var jag uppe och spydde en gång. Jag har fått "skavsår" under näsan och ovanför läppen på grund av att jag måste snyta mig hela tiden. Jag är trött trots att jag sovit väldigt bra under natten (förutom när jag var uppe och spydde). Febern ska vi inte ens gå in på. Ena sekunden är jag varm och andra sekunden sitter jag och fryser som om vintern slagit till inomhus.

Jag vill att älsklingen ska komma hem från sitt arbete och ta hand om mig. Varför lyckas jag bli sjuk nästan varje gång han inte är hemma? Jag har aldrig någon som tar hand om mig eller djuren när jag är sjuk. Jag måste ta hand om allting själv trots att så fort jag reser mig upp så snurrar det och varje steg jag tar känns som om jag ska kollapsa på stället. Jag måste ta stöd i väggar och bokhyllor om jag ska ta mig fram. Mat orkar jag inte laga. Och pengar har jag inte så att jag kan beställa färdigmat hem.

Det som suger mest är att jag faktiskt HAR någon som bor med mig och älskar mig och som skulle kunna ta hand om mig. Om han var hemma...

*gråter en skvätt*
Sanna säger:

Tack, det tycker jag med att hon blev :)

 2010-03-18     12:02:14     http://mammasvardag.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?