Frisk snart... YEAY!

Jag är nästan frisk! YEAY! Det är bara hostan och den lilla snuvan som ska bort. Men nu ska jag se till att kurera mig ordentligt så att jag verkligen blir frisk.

Jag satt och tänkte igår hur det kommer sig att jag blivit sjuk två månader i rad. Jag var genomförkyld i februari i nästan två veckor och nu i mars. Det kan vara allt från vitamin - och mineralbrist till stress. Och om jag ska vara ärlig så tror jag på vitamin - och mineralbrist. Som många som känner mig kanske redan vet så äter jag väldigt lite. Ibland äter jag inte alls på dagen och ibland äter jag bara en måltid om dagen. Dricker en massa vatten och tvingar i mig mat när jag knappt kan stå upp på grund av illamåendet. Vet inte hur det har blivit så här och jag behöver stöd och hjälp för att komma ur det.

Men idag tog jag ett steg i rätt riktning. Jag lät mamma handla mat och frukt åt mig. Nu är det bara för mig att ta nästa steg och ställa mig och laga mat tre gånger om dagen. SVÅÅÅÅRT!! (Det svåra är inte att laga maten, jag har alltid varit bra på att laga mat. Det svåra är att ta tag i det!)

För att göra Jenny-chan glad ska jag mumsa i mig lite vattenmelon ikväll. Hon har tjatat på mig att börja äta frukt. Hihi!
Ariena säger:

yay ^.^ Go frukt!!



Jag har haft 64 unika besökare idag O.O

Helt chockerad!!!

 2010-03-22     00:01:45     http://ariena.blogg.se/
chaya säger:

Jag har börjat bli duktig på morgorna nuXD kommit upp kl 08.40 ända sen jag vart frisk! *Dock har jag denna EVIGA snuva kvar.... men frukost kl 9 och lunch kl 12-13! YAY nu ska vi få till dina rutiner med!



Ska börja ta långpromenader fram och tillbaka till ÖB/Himmelstalundsfälten med nu. Om vädret tillåter dvs. Lite sällskap ibland skulle inte skada^^

 2010-03-22     12:05:51
Carro säger:

Vattenmelon är mumsigt! :D

 2010-03-24     14:50:44     http://carolinelovedavid.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?