Det här med min e-post...

..jag har ingen aning om hur det gick till men den blev iallafall kapad, lösenordet ändrade dom så att jag inte kommer in och så självklart skickade dom ett mail till alla i min kontaktlista. I mailet stod det att "jag" befinner mig i London på ett seminarie och att "jag" har pengatrubbel för att hotellet "jag" bor på vill ha sina pengar och "jag" inte har några.

För det första så är inte jag SÅ dum att jag inte har med mig tillräckligt med pengar när jag reser och det här vet alla mina vänner om. För det andra så var mailet väldigt konstigt formulerat att den som går på det är väldigt korkad i så fall. Och inte fan skickar man ett mail till alla sina kontakter när man har pengatrubbel. Jag skulle ringa till mina föräldrar, som jag vet skulle hjälpa mig i vått och torrt om det skulle behövas.

Allt det där som står i mailet är ren lögn. Det är ju självklart inte jag som skrivit det. Hur dom fått tag på mitt lösenord har jag ingen aning om men det gör mig förbannad då dom använt MITT namn.

Jag har mailat till polisen i Östergötland med frågan "vad gör jag i den här situationen?" Än så länge har jag inte fått något svar. Men jag antar att dom har viktigare saker att göra än e-postkapningar.

eMALj säger:

Men vad är det för dumgökar som gör sånt. Usch. Och tyvärr så tycker nog inte polisen att det är så viktigt... :/



Hur är det annars? Vad händer som mest? Hur går planeringen för bröllis? :)

 2010-03-05     15:55:13     http://emalj.blogspot.com/
chaya säger:

två veckor tog det innan jag blev uppringd av polisen efter min anmälan om zoe... fast du hade jag ju redan hunnit ringa och gjort den muntligt innan.



Så om två veckor!



Och jag kan komma in här igen nuXD

 2010-03-05     16:56:18
Sanna säger:

Jag tycker du ska ringa och polisanmäla det då det är mycket allvarligt.

 2010-03-05     21:29:52     http://mammasvardag.blogg.se/
Jonesy säger:

Jag hade lite kul med det... Skickade ett mail tillbaka, på engelska, och förklarade hur dumma i huvudet de var ;) Man roar sig på sitt eget vis.

 2010-03-06     11:21:58     http://jonesythekatt.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?