Lite tankar

Klockan är över tolv på natten och jag börjar bli lite trött. Jag kanske borde gå och lägga mig. Men samtidigt känner jag inte för att gå och lägga mig alls.

Det har stått still i min viktblogg i över två veckors tid nu. Efter 10 dagar med bantarsoppan började jag må illa bara jag tänkte på soppan, och det är ju inte så konstigt då jag åt soppan minst 3 gånger om dagen. Men eftersom det har gått två veckor utan soppan, och det har stått still på vågen när jag vägt mig (dvs jag har behållit vikten jag lyckades gå ner till), så tänkte jag att jag skulle försöka igen på måndag. Den här gången planerar jag att köra en vecka med den och sen får vi se vad jag känner för när veckan är slut.

Jag förstår inte riktigt varför jag alltid misslyckas med att gå ner i vikt. Det enda positiva den här gången är att jag faktiskt inte gått upp de kilona jag gick ner under de två veckor jag körde med soppan. Jag blir lika besviken på mig själv varje gång jag misslyckas. Jag försöker ta lärdom av det. Jag försöker tänka annorlunda varje gång det inte går som jag tänkt mig. "Det är inte hela världen! Fortsätt kämpa och det kommer att bli bra till slut." Detta är en stor framgång för mig. För 2-3 år sedan gav jag bara upp och tänkte att det inte var någon idé att fortsätta eftersom jag skulle misslyckas iallafall. Se hur mycket en människa kan förändras på ett par år.
Victoria säger:

Glad midsommar på dig också, lite i efterskott :)

 2010-06-27     14:35:41
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?