Fullt upp idag

Idag har jag haft fullt upp. På eftermiddagen blev jag och mina små kissemissar hämtade av min mor för att vi skulle spendera hela eftermiddagen där. Jag tänkte passa på gå ut med katterna (då mina föräldrar bor i skogen och katter älskar skog) samt sy mameluckerna jag ska ha på mig på bröllopsdagen under brudklänningen. Mor hjälpte mig med det ena och det andra. Hon var snäll och gick ut med Walle på gården och hon hjälpte mig med att sy. Maya var en liten fegis och gömde sig i ett hörn bland mammas kläder så fort vi kom innanför dörren hos dem. Hon har aldrig varit där förut och hon har aldrig åkt bil förut så det var läskigt för henne. Nu är hon helt slut och ligger och sussar gott på min väska som hon haft ner på golvet. Walle är också helt slut och helt nöjd efter dagens äventyr. Han älskar att hälsa på hos mina föräldrar.

När jag kom hem började jag transponera sången som min goda vän Linnéa ska sjunga på bröllopet. Håll mitt hjärta av Björn Skiffs. Linnéa, som är sopran, ville ha den en hel ton högre än originaltonarten. Jag blev klar med transponeringen för en liten stund sedan och jag har kopierat noterna och lagt ner dem i ett kuvert. Jag ska skicka iväg dem till kantorn, så att han kan öva på den. Jag har fruktansvärt ont i min högra hand nu, då jag suttit och hållit i en penna hela kvällen.

Snart blir det en dusch, sen en Calippo Refresh isglass och sen någon gång om ett par timmar ska jag sova. Det är så skönt att vara uppe om sommarnätterna.

Imorgon ska jag våldgästa Chaya-Chan och låna hennes symaskin. Jag ska se om jag kan göra ett par bättre mamelucker, då mammas dumma symaskin ville jävlas med mig idag och inte alls göra som jag ville att den skulle göra. (Trots det lyckades jag sy ihop mameluckerna, men de hade kunnat bli bättre).
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?