Crazy idé - en musikal om vampyrer.

Jag måste berätta om en crazy idé som jag fick i gymnasiet. Jag bestämde mig nämligen för att komponera och skriva manus till en musikal. Om vampyrer. Den skulle handla om en kvinna som blir kär i en man som visar sig vara Lestat. Han biter henne, är slarvig och tror att hon dör och försvinner nöjd och glad för det han gjort. Men självklart vaknar hon och är förvandlad till ett av nattens "monster". Med hjälp av en demon vid namn Demonia, som har sina egna avsikter med att hitta Lestat, bestämmer hon sig för att hämnas på Lestat. Längre än så kom jag inte i idén. Men jag hann skriva två sånger till den, som jag till och med skrev ner noterna på och har kvar än idag.

Någon som vill fortsätta arbeta på det här med mig? Eller är det ett hopplöst fall?
chaya säger:

nej, jag tycker inte alls att det var en crazy idea!

 2010-01-17     17:11:51
Jonesy säger:

Ooooh! Fortsätt!!! Så kan vi kanske sätta upp den sen :)

 2010-01-17     18:18:26     http://jonesythekatt.blogg.se/
Jonesy säger:

SV: Jag är säker på att du reder ut det ;)

 2010-01-17     22:59:05     http://jonesythekatt.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?