Mitt 2010 - i urval månad per månad

Januari
- Året bröjade i ganska deprimerande ton med nedstämdhet och en känsla av sorg som jag inte kunde förklara. Kände mig ensam.
- Bröllopsplaneringen började smått ta fart.
- Middag med vänner var en höjdpunkt under månaden.
- Författardrömmar slog sig till ytan och jag började kalla mig själv för fattig författare. Men, som vanligt, glömdes drömmen bort lika fort.
- Min bror fyllde 40 år.
- Mor fyllde 60 år.

Februari
- Jag upptäcker, efter en titt i kalendern, att jag har namnsdag på min kommande bröllopsdag den 31 juli. Helena, mitt andranamn.
- Chaya-chan delar med sig av årets citat: "Om en tjej inte får gå och titta på kläder kommer hon sakta men säkert bli tokig."
- Jag började skriva musik igen, efter några månaders uppehåll, och blev samtidigt medlem på musiksidan Ubetoo.
- När jag kör bil blir jag påkörd av en lastbil bakifrån. Självklart var det lastbilens fel. Min allra första bilolycka. Ingen blev allvarligt skadad förutom mamma som klagade på nacksmärtor i några veckor.
- Jag var genomförkyld större delen av månaden.
- Jag kom in i en Jackie Chan-period och strecktittade på hans filmer. Jag skapade även en Jackie Chan-kategori här på bloggen.
- Jag blev vald till sekreterare i både Verksamhetsrådet för Sverigefinskt församlingsarbete och Samarbetsgruppen för Sverigefinska föreningar.

Mars
- Min gamla hotmail blev kapad och jag var tvungen att skaffa mig en ny.
- Jag såg Alice in Wonderland i 3D på bio och jag älskade filmen!
- Halkade i badkaret för första gången i mitt liv när jag skulle duscha. Fick ett sexigt blåmärke på armen.
- Blev förälskad i Salem Al Fakirs låt "Keep on walking".
- Var förkyld än en gång.
- Återblick till pojkbandslandet: lyssnade mycket på Five, Backstreet Boys och NSync den här månaden för en känsla av nostalgi.

April
- Jag kom in i en ny Jackie Chan-period och började återigen titta på en massa Jackie Chan-filmer.
- Bröllopsplanerna var i full gång.
- Vigselringarna beställdes och hämtades hem.
- Den 23/4 var jag trubadur på Rejmyres Gästgifveri men det var en besvikelse för mig då det kanske kom max 10-15 personer under hela kvällen.
- Den 24/4 blev det middag med vänner på Bishop Arms för att fira min kommande födelsedag (den 26/4). Jag blev bjuden på hela kalaset av mina vänner och blev onykter därefter. XD
- Kärleken till musiken hängde på en skör tråd.

Maj
- Jag såg Iron Man 2 på bio och tyckte den var kanon.
- Började kvällspromenera med en vän.
- Strecktittade på serien Supernatural.
- Jag såg Prince of Persia på bio och tyckte den var helt okej.
- Jag, älsklingen och vänner besökte Göteborg. Det blev promenad på stan, pizza, Liseberg och Mustasch-konsert.

Juni
- Jag strecktittade på Arkiv X säsong 1 och 2.
- Älsklingen bestämde sig för att det var dags att måla om i vardagsrummet. Och så blev det.
- Jag åkte på en roadtrip till Tyskland med mina föräldrar för att handla dricka till bröllopet. I närheten av Helsingborg får vi punka mitt på E22:an mitt i natten och blir tvungna att ringa bärgningsbil, hyra bil på statoil och ta in på hotell för natten. Dagen därpå kör vi vilse i Helsingborg när vi letar efter verkstaden som har vår bil. Efter mycket om och men hittar vi, hämtar bilen men kör vilse igen. Men det ordnar ju sig till slut. Aldrig mera Helsingborg, konstaterar jag i bilen.
- Fick min rosa minidator av älsklingen i för tidig bröllopsgåva.
- Jag stecktittade på Two and a half men.

Juli
- Jag investerade i ett par nya brudskor, en underkjol och hänggarderob till brudklänningen samt en korsett att ha på mig på bröllopsdagen.
- Bröllopet närmade sig med stora steg och nerverna var på helspänn.
- Årets Munken in the Park-festival utanför på vår gata drev mig lite till vansinne.
- Det var årets varmaste månad och jag trodde jag skulle smälta bort.
- Mina vänner kidnappade mig för möhippa. En underbar dag med picknick, karaoke och sexleksaker.
- Brudföljet övade på brudvalsen trots det kokheta vädret.
- Dagen vi åkte på poolparty förstördes av regn men vi hade kul ändå. Fast jag gick och blev sjuk och var tvungen att åka hem tidigare...
- Den 31/7 blev jag fru Andersson. En oförglömlig dag!

Augusti
- Första månaden som fru Andersson.
- Jag kände mig krasslig men jag kunde inte förklara varför.
- Jag började plugga Religionsvetenskap grundkurs på Linköpings universitet på Campus Valla i Linköping.
- Drabbas av en tredje förkylning för året, vilket är väldigt ovanligt för mig.

September
- Jag börjar intressera mig för tarot-kort.
- Jag, med hjälp av vännerna Madeleine och Christian, hämtar hem Lilleman, vår nya döva familjemedlem.

Oktober
- Jag fick VG på min hemtenta i första delkursen i Religionsvetenskap grundkurs. Överlycklig!
- I och med allt pluggande blev jag Choklad och Coca Cola-monster.
- Jag blev intervjuad på finska i Sveriges Radio Sisuradio för ett finskt projekt.
- Jag strecktittade på serien Smallville.
- Jag skaffade ett träningskort på Medley.

November
- Jag hade The Big Bang Theory-maraton med mig själv.
- Jag strecktittade även på The Nanny.
- Jag skapade en facebook-grupp för min musik som jag döpte till Nina Ka.

December
- Jag påbörjar en 30-dagars utmaning på bloggen som jag misslyckas med totalt.
- Jag missade Finska Självständighetsdagen på grund av skola. Det var första gången på 20 år.
- Jag upptäckte det här med tidsinställda blogginlägg.
- Jag firade en lugn julafton med maken och katterna.

Hur kommer mitt 2011 att se ut?
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?