Falsk marknadsföring?

Jag är lite besviken på telefonbutiken 3 faktiskt. I förra veckan fick man hem en "exklusiv inbjudan" till tjejernas dag i deras butik i stan. I inbjudan stod det att man skulle få med sig en goodiebag hem när man tittade in i butiken. Det skulle finnas 2 goodiebags. Den ena skulle man få om man köpte en viss telefon med deras abbonemang. Och då tolkade jag att man skulle få den andra goodiebagen gratis om man gick dit och visade sitt intresse för butiken. Men så var iallafall INTE fallet. Man var tvungen att handla någonting för att få med sig en goodiebag hem. Personligen tycker jag att det är falsk marknadsföring när de uttryckligen skriver: "...Du är en av dem och får självklart bjuda med dig en väninna. En lyxig goodie bag, fylld med godsaker, får ni med er hem."

Fast sen kanske det handlar om hur man som person tolkar det man läser. Jag kanske tolkade fel. Fick ingen goodie bag iallafall. Men ledsen är jag inte för det.

Victoria säger:

Så dåligt!! Det kanske är något man kan anmäla till konsumentverket?

 2010-08-28     20:07:49
chaya säger:

mm... jag skulel tolka det precis som du faktiskt... Så DUMMA dem!



Jättefräckt av dem att skriva så!

 2010-08-28     20:55:35     http://chayachan.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?