Varför ska livet vara så j*vla svårt?

Jag brukar i vanliga fall inte "hänga ut mig själv" här på bloggen. Jag brukar inte avslöja mina riktiga känslor för mina läsare eller för någon annan överhuvudtaget. Men nu känner jag att jag behöver skriva av mig.

Allting känns så svårt just nu! Jag tampas med mindrevärdeskomplex hela tiden. Jag känner mig ganska värdelös som människa. Titt som tätt får jag höra att musiken är någonting som jag borde lägga ner för jag kommer inte lyckas iallafall och att musikgymnasiet var ett dumt val av utbildning osv. Jag försöker intala mig själv att jag inte ångrar mitt val men människorna i min omgivning gör det inte lätt för mig. Det är som om dom vill att jag ska säga "Ja, jag ångrar mig! Jag var dum som valde musiken! Jag är ingenting!" Och snart har det gått så pass långt att jag själv börjar tro på det. Min kärlek till musiken hänger på en skör tråd. Så fort jag ens tänker tanken att ställa mig och öva sång, gitarr eller piano hör jag en envis röst i huvudet som säger "det tjänar ingenting till att öva, du blir ju ingenting av det". Större delen av mig VILL låta musiken flöda genom mig igen. Jag kunde stå i flera timmar och spela. Skapa eget eller bara sjunga ut mina känslor. Men alla kommentarer jag fått höra de senaste åren har börjat dominera i mig. De har förstört mig!

Här sitter jag nu vid min dator mitt i natten. Tårarna rinner hejdlöst för att min dröm sakta börjar samla damm som ett gammalt fotografi.

Med dessa sista ord, komponerade (med hjälp av min kloka vän Madeleine) av en klokare jag för ett par år sedan, försöker jag hänga kvar:

En ensam skugga går längs vägens kant
Den söker tröst i någons famn
Vågar du följa mig var jag än går?
Vill du hålla min hand när allting känns svårt?

Vid midnatt, i lyktans sken, där skuggorna dansa
Där väntar jag, en förlorad själ
Där väntar jag
Vid midnatt, i lyktans sken, där finns nåt förlorat
Där finns jag, en förlorad vän
Men var finns du?...

När min skugga är det enda som finns
Och mina drömmar är det enda jag minns
Så som jag väntat på ingenting
Så ligger dammet på gamla ting

Skrivet av: Nina Kaakinen & Madeleine Lindroth Borg, 30/6-2006
Ariena säger:

När allting känns tung så är det bästa att envist hålla kvar vid sina drömmar, för det är det som gör en starkare!! Håll kvar vid den sköra tråden så envist du kan!! Det är din styrka, du måste bara komma på hur den ger dig styrkan tillbaka.



Försöka lära känna den?!

 2010-04-26     08:27:18     http://ariena.blogg.se/
chaya säger:

Dumma nina, med din röst ska du ALDRIG ens tänka så. Du ska inte lyssna på andra, för de har inte med ditt liv att göra, vad gör det dem? om du sitter och spelar och MÅR BRA av det? vad får de ut att du ställer dig på scenen och skiner av lycka?



Det är ditt liv och om någon skulle komma fram till mig och säga; vad finns det för mening med att sitta och skriva för? det kommer inte leda någonstans! Skulle jag bli rasande, för jag säger inte till dem att; varför blev du välj yrke för? det kommer du ångra för det kommer du aldrig att kunna göra något med!



Sjung och spela för att det gör DIG lycklig.

 2010-04-26     09:06:51     http://chayachan.blogg.se/
Victoria säger:

Jag tycker att det är fel av människor att be dig lägga av med musiken. Visst är det en tuff bransch, men hur det än går så kan du alltid ha musiken som hobby. Jag kommer förmodligen aldrig försörja mig på fotografering, men det är det jag tycker är roligast att göra just nu, så jag fotograferar på för min skull. Gör likadant med musiken! Spela och skriv låtar och gör det du är bra på för att du tycker om det och för att det får dig att växa. Kanske kommer du ha ett annat jobb som försörjer dig och ha musiken som ren hobby, men det är inte fel heller :) Att ha en hobby man brinner för är få förunnat, så njut över att du hittat något du verkligen tycker om att göra. Låt inte andras krav sätta stopp för något du tycker är roligt!



Och GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!! :D

 2010-04-26     09:36:10     http://stjarnstund.blogg.se/
Sanna säger:

Gud vilka människor är det som säger så till dig? Du har världens talang och jag tror verkligen du skulle lyckas om du bara tog tag i det hela lite mer i stället för att bara vänta på det rätta tillfället. Har tipsat dig om många saker tidigare.



Jag kan fixa en ikon som du kan sprida runt som andra kan länka till där det kan lyssna på din musik. Beställ visitkort och lägg upp på anslagstavlor i affärer där det kan kontakta dig för att sjunga på dop, bröllop m.m. så kan du tjäna lite pengar och också köpa dig bättre utrustning under tiden. Se till att ditt namn hamnar i telefonkatalogen under musik till bröllop/dop m.m. också där många kollar. Lägg ut annons på blocket där man kan söka folk som sjunger också. Sprid din musik vidare och kontakta ALLA talangtävlingar du kan hitta och fråga folk om du får uppträda på fester, på stan m.m. och satsa.



Du måste ta tag i det och inte drömma Nina, för då händer det ingenting. Du måste våga marknadsföra dig och visa vem du är och hur bra din musik faktiskt är. Jag tror på dig, men du måste tro på dig själv också för att lyckas.

 2010-04-26     14:08:21     http://mammasvardag.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?