Jag förlorar mig i musiken som är min tröst

I två timmar har jag förlorat mig i notskrivande. Det är mitt i natten. Jag har skrivit ner pianonoter samt melodin till sången som jag ska sjunga för min älskling på vår bröllopsfest i sommar. Min plan är att spela in den i en studio innan bröllopet också. Jag kommer att spela in en instrumental version med kör som jag kan använda som bakgrundsmusik när jag sjunger i lokalen (så jag slipper hyra in en dyyyyr orkester för att kunna framföra en enda sång). Och sen kommer det ju självklart finnas en inspelad version av hela låten med sång och allt. Med noter blir det lättare att spela in sången även om jag tänkt att spela in hela bakgrundsmusiken på synthen, som jag tänkt att dra med mig till studion. Det blir i vilket fall som helst lättare för mig att veta vad jag ska spela och hur sången är arrangerad. Och sen är det kul att i framtiden ha noter på sången ifall inspelningen av någon anledning skulle försvinna.

Det känns så underbart att ha förlorat sig i musiken igen. Det var ärligt talat nästan 5 år sen sist jag var så här seriös med mitt musikskrivande. Och guh vad jag har saknat det!
Sanna säger:

SV: Ja, det har jag också undrat och det var inte först nu jag kollade upp vad Pride var för något och nu har jag missat det. Nästa år ska jag dit ;)

 2010-04-30     11:57:11     http://mammasvardag.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?