Vad är meningen med det här?

Vad är meningen med att blogga egentligen? Att berätta om roliga saker som man hittar på internet? Att prata skit om alla andra i sin omgivning? Eller att skriva av sig och berätta om sin tråkiga vardag? Är inte allt ett skrik efter uppmärksamhet? Jag ska egentligen inte säga nåt. Här sitter jag framför datorn och bloggar lika mycket som tusentals andra. Ett skrik efter uppmärksamhet? Ja, kanske! Men uppmärksamheten varierar beroende på vad man skriver om. Mitt mål med bloggandet är att kunna skriva av mig mina känslor, tankar, åsikter och vad jag gör om dagarna och kanske på något sätt påverka andra som kanske finner tröst i mina skrivna ord. Fast med tanke på vad jag hittills har skrivit i min blogg så kanske det är så att ni som läser inte ser det som tröst eller alls blir påverkade av det jag skriver. Det känns som om att jag inte kan annat just nu än vara självisk och skriva om mig och mitt liv. Men med tanke på trafiken på min blogg så är inte mitt liv så intressant. Det känns lite sorgligt. Men jag kan inte direkt dramatisera det genom att göra tokiga saker som jag definitivt inte trivs med. Jag kan inte annat än vara mig själv. Vi får väl se om jag förändras i era ögon och blir någon värd att läsa om.
Chaya säger:

naw... men du är min enda läsare! så ryck upp dig! Fortsätt att skriva av dig. Man mår bra av att få ett utlopp för sina känslor istället för att hålla dem inne. Det fungerar inte..



Man mår bara dåligt av det.

och jag kommer alltid vara din trogna läsare!

 2009-09-16     23:02:55     http://chayachan.blogg.se/
Sanna säger:

Jag är din trogna läsare, ditt liv är värt att läsa om och jag beundrar dig mycket Nina!

 2009-09-19     19:32:48     http://mammasvardag.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?