The making of....fast det var ingen som filmade...

...så då får jag göra mitt bästa med att berätta istället. Musikvideon jag visar er i mitt föregående inlägg. Jag och Madeleine kom fram till att vi inte har haft så här roligt på väldigt länge och har lovat att fortsätta så här. Kanske spela in en liten kortfilm eller en till musikvideo.

Jag tänkte berätta lite om inspelningseftermiddagen för er. Madeleine kom hem till mig strax innan två på eftermiddagen. Efter lite prat slog vi våra kloka huvuden ihop för att skapa den hittills bästa musikvideon vi gjort på egen hand. (Vår första musikvideo och vår bästa...haha).

Här har ni "hemligheterna" bakom detaljerna:

"Den blodiga kniven" skapade vi med hjälp av en vanlig kökskniv insmetad i ketchup, krossade tomater och chilipulver.

"Blodpölen i sängen" gjordes med hjälp av vitt smörgåspapper, oljefärger och Madeleines och min ändlösa kreativitet och känsla för konst (hihi).

"De smärtfyllda tårarna" i badrumsscenen och i slutet framtvingades av hackad lök. (Jag tror jag aldrig sett Madeleine så glad när tårarna började rinna på mig. Vi hade nämligen tidigare under scenen i cellen, som är uppe i mitt vindsförråd, försökt klämma fram lite tårar genom att tänka sorgliga tankar och sorgliga scener ur stora filmer, men det funkade inte. Vi testade till och med att prata gamla minnen så att vi skulle börja skratta så vi grät för att kunna klämma fram tårarna. Men icke. So, ladies and gentlemen, LÖK fungerar alltid....haha!!)

Blåmärkena i mitt ansikte är självklart påsminkat. Hoppas ni ser dem i videon.

Så, mycket skratt och tårar skapade den här videon. Och vi är helnöjda. Eller jag är iallafall det....
Chaya säger:

nästa gång får du ha tredje kamraman där på plats! så vi får se the making of...

 2009-09-08     13:32:57     http://chayachan.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?