Mina 65 favoritfilmer som jag har hemma i DVD-hyllan

Den här listan kan göras ännu längre egentligen, för att jag har en hel del favoritfilmer. Men jag börjar med dessa 65 filmerna. (Detta är utan inbördes ordning, så med andra ord; don't pay attention to the numbers!)
  1. The 51st State
  2. The Rock
  3. Face/Off
  4. Snatch
  5. Lock Stock & Two smoking barrels
  6. Hellboy
  7. Robin Hood; Prince of thieves
  8. Zorro; Den maskerade hämnaren
  9. The League
  10. The three Musketeers
  11. Pirates of the Caribbean – The Curse of the black pearl (Johnny Depp)
  12. Pirates of the Caribbean – Dead man’s chest (Johnny Depp)
  13. Pirates of the Caribbean – At world’s end (Johnny Depp)
  14. Syskonen Baudelaires olycksaliga liv
  15. Harry Potter och de vises sten
  16. Harry Potter och hemligheternas kammare
  17. Harry Potter och den flammande bägaren
  18. Harry Potter och Fenixorden
  19. Stardust
  20. The Postman
  21. Constantine
  22. Donnie Brasco (Johnny Depp)
  23. Fantomen på Operan
  24. Grease…är ordet
  25. Evita
  26. Metallica; Some kind of monster
  27. Rent
  28. Sweeney Todd; The demon barber of fleet street (Johnny Depp)
  29. Mamma Mia; The movie
  30. Metallica; S&M
  31. From Hell (Johnny Depp)
  32. I samlarens spår
  33. Elizabeth
  34. Heat
  35. En vampyrs bekännelse
  36. The Village
  37. Strandvaskaren
  38. Gökboet
  39. The libertine (Johnny Depp)
  40. DaVinci Koden
  41. Ed Wood (Johnny Depp)
  42. Heartbreak Hotel
  43. Allt eller inget
  44. Liftarens guide till galaxen
  45. Om en pojke
  46. Young guns
  47. Young guns II
  48. Meet John Doe
  49. Chocolat (Johnny Depp)
  50. Sömnlös i Seattle
  51. An affair to remember
  52. How to marry a millionaire
  53. Love actually
  54. Mitt stora feta grekiska bröllop
  55. Pretty Woman
  56. Bridget Jones’ dagbok
  57. Down with love
  58. Borta med vinden
  59. Emma
  60. What women want
  61. Förtrollad
  62. Lejonkungen
  63. Tim Burton’s; The nightmare before Christmas
  64. Aristocats
  65. Marie Antoinette
Som ni kanske ser så har jag inte skrivit alla Harry Potter-filmerna men det beror på att jag inte har alla. Sen finns det 9 stycken filmer i listan som Johnny Depp finns med i, men det är för att jag är lite Johnny Depp-tokig.
Chaya säger:

Vem är inte lite johnny Depp tokig?

Han är fantastisk!

 2009-09-04     20:02:14     http://chayachan.blogg.se/
Sanna säger:

De märks att du är lite Johnny Depp tokig, men han är en grymt bra skåderspelare och riktigt snygg dessutom! ;)



Filmen Marie Antoinette vill jag se :D

 2009-09-04     22:16:08     http://mammasvardag.blogg.se/
Brutala Bloggen säger:

Det var måååååånge filmer. Min största samling är på videoband, sen gav jag upp när det blev passé =(

 2009-12-04     23:53:19     http://metrobloggen.se/ruv
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?