Ångest inför natten

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Det finns inget jobb som jag vill ha. Det jag verkligen vill syssla med känns så långt borta. Men för att komma dit så måste jag ta ändan ur vagnen och arbeta för att komma dit. Jag känner mig väldigt misslyckad och som om jag gjort alla besvikna för att jag hittade någonting som jag ville göra, en utbildning som jag ville gå, men som jag inte kom in på. Jag vet att det inte är mitt fel att jag inte kom in. Det var helt enkelt ingen som hoppade av så att jag som andra reserv kunde få börja. Men samtidigt känns det som att jag faktiskt inte var tillräckligt bra för att faktiskt komma in som första val. Jag har alltid hamnat som tvåa på listan. Aldrig har jag varit den som dom valt först. Det kanske är så att jag faktiskt inte är tillräckligt bra oavsett hur hårt jag jobbar för det.

I vilket fall som helst så ska jag sova nu. Hoppas jag slipper ångesten imorgon när jag vaknar.
Victoria säger:

Det kommer fler tåg! Sök igen nästa år så kanske du kommer in? Det var ju ovanligt många sökande till utbildningarna i år. Det lugnar säkert ner sig :)

 2009-09-02     10:03:58     http://stjarnstund.blogg.se/
Sanna säger:

Du är alltid bra och du borde alltid komma först. Tryck inte ner dig själv Nina, utan gör tvärtom. Du kan lyckas, bara du vill och kämpar tillräckligt hårt. Jag tror på dig Nina!



Dessutom var det väl ganska många som sökte i år, kanske kan du söka nästa år igen och hitta något annat att pyssla med under tiden? Jag tycker du bör satsa på din musik. Lägg ut annonser i tidningen om att du kanske kan ge gitarr/sång lektioner eller att du spelar på andras dop/bröllop och dyl.

 2009-09-03     19:34:42     http://mammasvardag.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?