Svar på frågestunden.

Nu är frågestunden slut och jag tänkte att jag skulle svara på de frågor som ramlat in.

Sanna undrar: Din favorit bok? Favorit film? Favorit PC spel?
Svar: Jag har två favoritböcker och båda är av samma författare. Nämligen Sidney Sheldon. Den ena heter "Säg mig vad du drömt" och är en sorts deckare kan man nog kalla det för. Den andra heter "Spelets härskare" och handlar om ett familjeimperium som byggs upp kring diamanter (tror det var diamanter).
Jag har många favoritfilmer. Sagan om ringen-trilogin, Pirates of the Caribbean-trilogin, Harry Potter-filmerna och en himla massa fler. Jag är en sucker för action, fantasy, sci-fi och romantik, gärna lite blandat med varandra också. Sen är jag också en sucker för vampyr-filmer och serier.
När det kommer till PC-spel så har jag ingen favorit då jag inte spelar PC-spel överhuvudtaget. Men däremot spelar jag Playstation ibland och då spelar jag gärna Guitar Hero, Soulcalibur eller Tekken.

Sanne undrar: Vad önskar du dig när du fyller år?
Svar: Det var en svår fråga. Presentkort i en klädbutik så som H&M eller Gina Tricot är alltid en höjdare att få. Samt bio-presentkort.

eMALj undrar: Var är ditt drömställe att bo på?
Svar: Jag är en storstadsmänniska egentligen. Jag vill ha en exklusiv takvåning mitt i en storstad. Men tyvärr så måste ju jag prioritera lite då min blivande man vill ha ett hus. Ett hus funkar för mig, bara det inte är för långt ifrån civilisationen. Huset får gärna vara VÄLDIGT stort med ett stort kök, bastu, jacuzzi och pool.

Victoria undrar: Hur träffades du och Ola? Vad gör dig glad? Vilken är din högsta önskan?
Svar: Ola och jag träffades via en gemensam kompis. Året var 2003 och jag var ofta ute och festade tillsammans med min brors frus bror, som också råkade gå i samma gymnasieklass som Ola. Första gången vi träffades var på dåvarande puben New Dehli (nuvarande Dehli). Min killkompis, som jag då festade med, hade hela kvällen tjatat om Ola och att han skulle komma dit. När han kom dit så klickade det direkt och vi pratade väldigt mycket under kvällen. Sedan gick det nästan ett halvår innan vi träffades igen. Då hade det hunnit bli år 2004. Min killkompis skulle ta studenten och på kvällen var det självklart fest på nattklubben Otten. Ola var där, jag var där, jag gav honom mitt mobilnummer och han gav mig sitt mobilnummer och en månad senare var vi ett par. Och ytterligare en månad senare var vi förlovade.
Spontana komplimanger gör mig glad. Choklad gör mig glad. Mina katter gör mig glad (ibland). När jag känner att jag åstadkommit någonting bra så blir jag glad. Skulle kunna lista hur många saker som helst men de jag redan listat är nog de viktigaste tror jag.
Min högsta önskan just nu är att gå ner i vikt och bli nöjd med mig själv till bröllopet nästa sommar.

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?