Serier om vampyrer, spöken och alla andra monster som gömmer sig under sängen.

Jag är en sucker för vampyrserier och sådana serier som handlar om demoner, spöken osv. Jag tänkte (i brist på annat) dela med mig av en lista med serier som jag har sett, följer just nu och vill se.

Serier som jag har sett/följer just nu:
  • Supernatural - Två bröder som jagar demoner, spöken, vampyrer osv. (Följer)
  • True Blood - Människorna känner till att det finns vampyrer och försöker samspela. (Följer)
  • The Vampire Diaries - Väldigt likt filmen Twilight. Behöver jag säga mer? (Följer)
  • Moonlight - En vampyr arbetar som Privat Detektiv och blir kär i en människa (Inte särskilt förvånande!) (Följer)
  • Buffy the Vampire Slayer - Buffy är en vampyrdråpare som ska stoppa världen från att gå under gång på gång. (Sett hela serien som har 7 säsonger).
  • Angel - Spinoff-serie på Buffy the Vampire Slayer. Man får följa vampyren Angel som bor i Los Angeles och arbetar som Privat Detektiv. (Vad är det med vampyrer och yrket Privat Detektiv?) (Inte sett hela serien på 5 säsonger men har sett första säsongen. Ska se resten).
  • Dark Angel - Ingen vampyrserie. Handlar heller inte om det övernaturliga. Dock handlar den om genteknik och är en ovanligt bra Sci-Fi-serie. Med Jessica Alba i huvudrollen som en genmanipulerad människa med superkrafter. Typ. (Sett hela serien).
  • The x-files - Agent Mulder och Agent Scully. Alla vet väl vilka det är? (Följde serien när den gick på tv för evigheter sen. Dock slutade jag titta av någon anledning och har bestämt mig för att jag vill se den från början igen).

Serier som jag ska se:
  • Kindred; the embraced
  • Dead like me
  • Torchwood
  • Being Human
  • Blood Ties
  • The Dresden Files
  • Reaper
  • Kingdom Hospital
  • Demons
  • Vampire High
Chaya säger:

aaah och jag som bara klarar av att följa tre-fyra serier samtidigt! Men vilken är din favorit hitils?

 2009-10-09     22:13:48     http://chayachan.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?