Så satans nervös

Jag har svårt att greppa det här. Svårt att tro att det är sant. Jag är så satans nervös inför imorgon att jag inte vet var jag ska ta vägen. Jag är lite nervös över hur min röst ska hålla med tanke på att jag är förkyld fortfarande och just nu känns det som om jag inte kan ta en enda ton. Det jag är mest nervös över är hur de kommer reagera på mitt utseende. Att jag ska bli bortvald för att jag är överviktig. Det är inte så konstigt att man är nervös pga det med tanke på all vikthysteri i media. Jag vet att jag kan sjunga och jag har väl en viss utstrålning också. Jag får ännu bättre utstrålning med rätt kläder och skor. Så idag blir det att välja kläder till imorgon med omsorg. Känner jag mig bekväm i kläderna kan jag bära mig själv med stolthet och göra bra ifrån mig. Så i mitt fall är kläderna och skorna A och O för att jag ska kunna lysa av självförtroende. Det är ganska konstigt egentligen. För oftast blir jag bara frustrerad när jag ska "klä upp mig" för att uppträda eller nåt liknande, för jag känner alltid att jag inte passar i mina kläder och att jag aldrig kommer att känna mig bekväm. Jag har verkligen hakat upp mig på det där med hur de kommer reagera på min vikt. Jag måste sluta med det för det börjar strömma negativ energi kring mig och då kommer det inte gå bra imorgon. Jag vill ju heller inte känna att de har betalat min resa till Stockholm helt i onödan. Jag blir lite nervös när andra ska betala för mig. Jag känner mig så skyldig då på något vis. Och låst. Som om dom har ett grepp runt mig och jag inte kommer loss. Men så ska jag ju inte tänka heller nu. Dom betalar resan för att de vill höra mig sjunga. Och det känns ganska lyxigt också. Men jag kan inte släppa det; tänk om dom blir besvikna?

Jag måste lugna ner mig nu!!
Sanna säger:

Nina tro på dig själv, du kommer klara det här! Du är fin som du är och de kommer inte välja bort dig på grund av din vikt. Och OM det nu vore så är det inte värda att slösa tid på ändå.. det är DU som är sjärnan och DE som är dina redskap för att nå fram hela vägen.



Lycka till, jag håller tummar och tår!

 2009-10-26     10:17:33     http://mammasvardag.blogg.se/
Sweet Atti säger:

Tack så mycket :D

 2009-10-26     10:25:45     http://sweetatti.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?