Happy Halloween

Ikväll blir det eventuellt skräckfilmsmaraton. Vi får se.

Men idag ska jag iallafall åka hem till min bror Esa. Vi ska fira brorsdottern Sanna och hennes dotter Alva. Alva har fyllt 2 år och Sanna fyller 18 den 2 november. Men först ska jag ut på stan och inhandla födelsedagspresenterna i sista sekund.

Jag har funderat långt och länge på en sak. Jag vill ju bli makeup-artist men jag har inte råd till utbildningen. Så därför tänkte jag, eftersom jag ändå har en systemkamera, så ska jag försöka ragga modeller bland min vänskapskrets som jag kan sminka i dramatiska looker och sen skapa en sorts portfolio av det. Arbetsprover liksom. Vi får väl se om jag kommer till skott med det.

Annars har jag ju alltid musiken.
Sanna säger:

Det låter som en roligt idé, jag är gärna din första modell och får en provsminkning. Du kanske kan sminka mig nu på lördag när vi ska ut? Sannela ska fixa håret med lockar ;)



Tack för presenterna föresten och kul att du kom!

 2009-10-31     20:13:53     http://mammasvardag.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?