Djur kommer ihåg och har känslor.

Min älskling tipsade mig om ett youtube-klipp om ett lejon som springer sina gamla ägare till mötes. Bakgrundshistorien lyder att 1969 såg John Rendall och Ace Berg en lejonunge till salu i köpcentret Harrods i London. De köpte lejonungen och behöll den i sin lägenhet i ett års tid tills den blev för stor. Lejonet fick motionera och trivdes bra hos sina ägare som sedan introducerade lejonet till det vilda livet i Africa. Ett år senare åkte de tillbaka för att hälsa på lejonet. Någon varnade dem och sa att lejonet, som var döpt till Christian, var helt vild och inte skulle komma ihåg dem. Men denna någon kunde inte ha mer fel. I videoklippet får man se hur lejonet springer med glädje emot sina gamla ägare och gosar med dem så att de nästan faller omkull.

Varning för tårar. Jag grät en skvätt när jag såg klippet. Det är väldigt rörande. (Inget ljud behövs för klippet har inget ljud, utan bara text och bild).

Detta är väl ändå ett litet bevis på att djur minns och har känslor? Jag håller fast vid det!

Chaya säger:

ooooh jag älskade den videon!

 2009-10-02     22:35:26     http://chayachan.blogg.se/
Sanna säger:

Otroligt att ett lejon minns, jag vet inte om jag hade vågat mig dit för att besöka lejonet om det hade varit mitt.. haha :)

 2009-10-03     10:08:18     http://mammasvardag.blogg.se/
Emma säger:

Självklart har djur känslor. Annars skulle dom inte kunna vara deprimerade och pipa till när man råkar trampa på deras svans (om man tänker på hundar.)

 2009-10-03     19:06:07     http://kaarleksbarnet.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?