Panik med festlokalen till bröllopet.

Jag letar bröllopslokaler för fullt. Det börjar bli lite panik nu. Bara 8 månader kvar tills jag ska möta min älskling vid altaret. Och vi har fortfarande ingen festlokal. Eller jo, vi har kyrkans församlingshem som backup, för den har vi bokat ifall vi inte hittar något annat. Men där får man inte dricka alkohol alls. Inte ens brudskålen får det vara alkohol i. Vi hade från början bestämt att vi inte skulle ha alkohol alls men nu har min älskling ångrat sig och vill ha åtminstone vin till maten och en äkta brudskål med skumpa. Varför kan man inte ha en bröllopsfest utan alkohol? Är människor verkligen så uptight att man måste ha lite promille i kroppen för att kunna fira någons bröllop? Nu letar jag iallafall för fullt efter andra lokaler att vara i så att gästerna ska få dricka vin. Öl säger jag nej till. Och sprit också. Det får räcka med skumpa till brudskålen och max tre glas vin per gäst. Jag vill inte ha något fylleslag inte!!

Jag måste hitta en lokal NU!!!
Jonesy säger:

Brudskålen håller jag helt med om att det ska vara riktig champagne. Hur ofta dricker man det annars? Fast personligen tycker jag inte att vin till maten är så viktigt.. Coca cola finns ju ;)

 2009-11-22     15:40:32     http://jonesythekatt.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?