Ny start

Då har man börjat på en ny blogg. För miljonte gången. Har inte varit nöjd med de tidigare. Vi får hoppas att det här går mycket bättre.

Jag är en ung kvinna mitt i en identitetskris. Jag vet inte vad jag vill få ut av mitt liv. Jag är väldigt pank för tillfället och blir försörjd av min älskade fästman. Dock försöker jag vara till så lite besvär som möjligt. Jag tycker det är obehagligt att någon annan måste hålla mig vid liv. Bland annat, när jag är ensam hemma (vilket jag är ganska ofta då min älskling är sjöman och borta flera veckor i sträck) så äter jag i regel bara en gång om dagen. Väldigt dumt! Jag vet! Men jag har på något sätt hamnat i en ond cirkel som jag inte kan ta mig ur. Jag önskar att det inte skulle behövas några pengar för att överleva. Pengar orsakar så mycket problem. Så mycket gräl. Jag ska inte klaga. Jag bor i en stor fin tvåa mitt i stan. Jag har en katt, två sköldpaddor och fyra fiskar som sällskap när jag är ensam. Jag har det väldigt bra egentligen. Förstår inte varför jag klagar överhuvudtaget.

Sedan har vi det där problemet med min vikt. Jag ÄR överviktig. Och det är ingenting som jag kommer att acceptera bara sådär. Nu är det dags att ta tag i det. För min egen skull. För hälsans skull.

I år ska bli det år då jag formar mig själv.

En bild tagen 15/5-2009.  Fotograf: Sannela Kaakinen
Bilden togs 16/5-2009.  Fotograf: Sannela Kaakinen
Sanna säger:

Du har rätt inställning Nina. Kör på så ska du se att du blir snygg och smal snart.

 2009-05-18     12:23:53     http://mammasvardag.blogg.se/
Christina Kaakinen säger:

Nina .Några Kommentarer eftersom du vill ha det tror jag .

En Identitetskris kommer du att hamna fler gånger i .Det hamnar man i av olika anledningar .1.Du verkar må dåligt av ekonomin ,samvetskal av att bli försörjd .Det är alltid så att den som har högst lön avsett man/kvinna mår dåligt av att inte bidraga med samma tillbaka .För båda vill ha en summa pengar för egen del att spendera .2. Jag tror att du kommer att växa som msk ENORMT om du skaffar ett barn och lär känna andra nya msk på ett nytt sätt .DU kommer aldrig mer vara ensam utan en som ständigt säger att den älskar dig .Detta behöver du inte bry dig om ,vad jag skrivit det är ditt Liv=Val

 2009-05-18     16:19:46
Sanna säger:

Menade naturligtvis inte att du ska banta. Utan försök äta hälsosamt och röra på dig mer, så ska du se att dom extra kilona du vill bli av med försvinner så småningom. Ett råd jag själv borde börja följa.

 2009-05-18     16:20:49     http://mammasvardag.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?