Bröllopsplaneringshysteri

Nu har jag kommit in en period med planeringshysteri inför mitt bröllop som ska ske sommaren 2010. Vi vill ha det enkelt och billigt men ändå stort och minnesvärt. Har sökt runt på google efter tips på hur man kan hålla i kostnaderna utan att behöva ha det alldeles för enkelt. Hittar ingenting förutom tips på saker som inte intresserar mig. Jag vill inte hyra klänning. Jag har redan köpt tyg och min kusin, som är sömmerska, ska sy min klänning. 5 meter tyg och sytillbehör gick på 500kr och sen ska jag bara betala lite för hennes arbete också. Så det kommer att bli en billig, uppsydd klänning. Jag vill heller inte veta av tips som: "Flytta bröllopet från storstaden till landsbygden"... Jag menar HUR kan det bli billigare? Eller tips som: "Ha ert bröllop i er trädgård". Men om jag inte har någon trädgård? Och tänk om jag inte känner någon som har tillräckligt stor och fin trädgård för 90 gäster?

Och inbjudningskorten tänker jag INTE göra på dator. Av någon anledning tycker jag inte att det är fint. Inte till MITT bröllop. Det kan vara fint men det pasar inte mig.

Det jag vill ha tips på är hur man kan spara in på matkostnaderna. Vi har planerat att ha alkoholfri dricka med lyxigt men ändå billigt tilltugg. En vän föreslog trekantiga sandwiches som man gör själv med olika fyllningar och sen lite sallad till. Och sedan ha småtilltugg som korvbitar, skinkbitar, ostbitar, jordgubbar och vindruvor på tandpetare. Det kan väl se lyxigt ut? Men hur ska man kunna hålla kostnaden nere? Någonting som jag kom på var att kanske säga åt gästerna att vi inte vill ha några presenter utan att de istället bidrar med en valfri summa pengar så att vi som fattigt "brudpar" verkligen kan gifta oss. 

Jag vill gärna inte skjuta upp bröllopet. Har redan gjort det 2 gånger.

Suck!!
Jonesy säger:

En schysst pastasallad kanske inte känns jättekul... Men det är enkelt och ganska billigt att fixa. Beroende på ingredienserna så kan det ju kännas lite lyxigt faktiskt :)

 2009-05-28     22:47:06     http://jonesythekatt.blogg.se/
Sanna säger:

Hoppas det löser sig vad som än händer och att det blir som ni vill ha det.

 2009-05-29     11:55:08     http://mammasvardag.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?