Upprörd och ledsen.

Vi stöter bara på en massa problem.
Först mamma som började tjata om att hon inte kommer att vara närvarande då hon förmodligen skulle hinna dö innan.
Och nu vill inte halva familjen komma pga att de ogillar att vi vill ha en viss etikett på bröllopet och att de måste köpa nytt.

Jag har ändrat tillräckligt mycket i mina planer för bröllopet just för att det ska bli billigare för alla och för oss själva. Men tydligen räcker inte det utan jag måste anpassa mig helt och hållet.

Så fort man nämner "klädsel: cocktailstuk" tänker de dyra klänningar för 1500kr/st. Men det finns faktiskt billigare varianter på t.ex. Gina Tricot eller andra butiker som de handlar sina vardagskläder i. En fin klänning på Gina Tricot, som man kan använda flera gånger på dop, finare födelsedagsfester eller liknande, kostar 299kr. Det finns säkert att hitta en fin klänning på Blocket eller på Myrorna. Jag hjälper gärna till att hitta någonting fint.

Jag vill INTE ha ett bröllop där gästerna kommer i vanliga byxor och en rutig skjorta eller vanlig kjol med topp! Det kan vara fint till ett kalas. Jag vill ha ett bröllop där gästerna är klädda i finkläder såsom byxdress, cocktailklänning och kavaj med tillhörande finbyxor. När man går på ett bröllop och det står på "Kavaj/Kostym" på inbjudan, inte fan kommer man i vanliga byxor och skjorta. Man kommer i en kavaj eller kostym, som man kan ha användning av vid finare middagar på restaurang, när man går på teatern, på morfars 70-års fest eller på ett dop. Problemet ligger i att halva min familj ser det inte som en investering för 10-15 år framåt i tiden utan de ser det som en klumpsumma för en dag, som heller inte verkar vara viktig för dem.

Det känns som om jag inte vill planera längre. Bara skita i det. Nu när jag vet hur halva min familj känner och att de inte tänker komma så känns det meningslöst. Jag vill bara ge upp. Men jag gifter mig inte för deras skull. Jag gifter mig av kärlek som jag vill fira med dem. Men tydligen är inte min kärlek tillräckligt viktig att de kan tänka sig att vara finklädda för en dag.

Jag trodde mina bröder älskade mig och inte skulle ifrågasätta mina önskemål. Men tydligen är man inte värd ett ruttet öre att få bestämma sitt bröllop själv. Jag kan fortfarande ha det så som jag vill ha det men är det någon mening när mer än halva familjen inte tänker komma?
Ariena säger:

Helt rätt Ninis, om de inte har vett i skallen att spara 20 kr per skalle till nästa år och kunna köpa klänning så är de inte värda att komma på ditt bröllop!!!



Jag själv ville veta vilken stil, färg och liknande för att kunna anpassa min klänning så det passar till ditt bröllop och jag är SÄKER på att de har större ekonomi än mig, de är snikna j****r det är vad de är!!!!!

 2009-06-06     23:19:09
Sanna säger:

Nina, varför säger du att du inte är upprörd/ledsen/arg på mig eller på någon i vår släkt? Man märker klart och tydligt att du är det. Jag har bett om ursäkt och ingen av oss menade illa. Vi bryr oss om dig och vill dela din dag tillsammans med dig och Ola. Men som jag sade känns det inte kul att veta att man inte är välkommen om man inte har ekonomi till att komma. Jag köper ALLA mina kläder själv till mig och Alva. Jag vet att jag inte kommer kunna köpa en klänning till mig för 299:- inte ens om jag skulle gå till Myrorna skulle jag finns något som min smak eller ekonomi tillåter. Jag trodde inte hela det här konceptet var så viktigt för dig, men om det är det så får man väl försöka spara minsta lilla krona man har för att få ihop en klänning så man kan komma på ditt bröllop, för det vill jag verkligen göra. Nu låter jag kanske självisk, men det är inte så jag menar att låta.

 2009-06-06     23:22:58     http://mammasvardag.blogg.se/
Ariena säger:

Jag talade med min sambo om detta, nu är han lite hårdare än ninis men han sa att om någon var så kritisk om vårt bröllop var de inte bjudna över huvudtaget.



Man behöver inte spara minsta krona, om man börjar tidigt så klara rman mer än man tror så det så!!

 2009-06-07     23:02:02
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?