Skitväder!

Idag ska jag träffa en gammal gymnasiekamrat som jag inte träffat på nästan ett år. Hon är världens underbaraste och har en gudomlig sångröst också! Men det här skitvädret med regn, regn och åter regn gör mig på lite dåligt humör. Men det är väl bara att tänka positivt, le och vara glad.

Igår beställde jag tärnklänningsmönster från Svenska Mönster. Jag tyckte det mösntret var så snyggt att jag funderar på om jag ska ha min brudklänning i samma stil, fast längre. Tärnornas klänningar ska sträcka sig ner till strax under knäna men min ska vara hellång med släp. Den här klänningen är i äkta cocktailstuk. Rätt så urringad (så fashiontape kommer att behövas) med bar rygg och axelbanden i kors uppe vid skulderbladen. JÄTTESNYGGT! Dock måste jag undersöka alternativen med underkläder då BH-band kommer att synas baktill. Sedan tänkte jag också ha en sorts överdel med klockärmar som jag kan välja om jag vill ha på eller ta av. Men jag måste prata med sömmerskan först. Hon kanske redan har börjat sy min klänning och då kan jag ju inte ändra bara så där rakt av. Hoppas hon inte har börjat sy den än.
Sanna säger:

Vad roligt att du hittat mönster till klänningarna. Låter som dom kommmer bli fina.

 2009-06-12     11:36:41     http://mammasvardag.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?