Lite tankar...

Ja, igår var det midsommarafton. Jag var hemma helt för mig själv och tog det lugnt och var otroligt seg hela dagen. Jag åt sill och potatis och sedan jordgubbar till efterrätt. Mer än så blev det inte. Jag hade gärna velat ha min älskling här. Då hade jag gjort en jordgubbstårta och ordentligt med mat för hela dagen för oss båda. Det är så svårt när han har det jobbet han har. Han är oftast borta när det infaller högtider som påsk, Första Maj och Midsommar. Lite tråkigt. I år ska han vara borta på julafton också. Han var ju hemma förra julen. Men det är ju någonting som man måste vänja sig vid. Jag har vant mig vid att han är borta var tredje vecka men inte att han är borta vid nästan alla högtider. Jag känner liksom ingen lust att umgås med någon vid högtider om han inte är hemma. Det som gör mig lycklig i år iallafall är att han är hemma på vår förlovningsdag den 25 Augusti. Vi firar 5 år! Det måste bli något speciellt i år. Får börja planera redan nu. =)
Sanna säger:

Förstår att det måste vara tråkigt för dig att vara ensam vid högtider, då man egentligen ska vara tillsammans. Vad har du för planer inför jul? Om han ska vara borta då också, eller du har kanske inte kommit så långt än det är ju bara sommar.

 2009-06-20     13:07:45     http://mammasvardag.blogg.se/
Victoria säger:

Hej! Jag hittade precis till din blogg :) Måste säga att jag känner igen mig riktigt mycket i det du skriver. Det är inte lätt alla dagar att ha en karl som jobbar på sjön (inte någon dag faktiskt). Och Robban jobbar på min födelsedag i år fick jag precis veta.. med tanke på att vi mest troligt kommer ha flyttat till en helt ny stad då, innebär det en födelsedag helt ensam.. usch! Dumma högtider! Man borde börja fira egna!

 2009-06-20     19:33:58     http://stjarnstund.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?