Finlandsresa

Jag har mycket framför mig den här veckan. Jag ska städa hela lägenheten grundligt och göra mig av med en massa saker som jag inte behöver. Har så mycket papper som jag har liggandes överallt som jag inte har någon nytta av. Antingen får jag organisera allt i mappar eller helt enkelt slänga det. Jag ska ta ett rum per dag. Imorgon blir det sovrummet, på onsdag blir det vardagsrummet, på torsdag tar jag köket, på fredag tar jag badrummet och till sist på lördag tar jag hallen. Och sedan måste jag hinna tvätta kläder någon tag också. Och på lördag måste jag packa för på söndag åker jag och mina föräldrar till Finland för att hälsa på vår släkt. Och för att se hur det blir med min brudklänning. Jag hoppas Ola kommer att bli glad när han kommer hem med tanke på att det kommer att vara städat. När jag kommer hem från Finland ska Ola och jag åka iväg på en endagsresa till Stockholm för att fira våran 5-årsdag som infaller den 25 Augusti. Men vi åker tidigare på endagsresan. För man vet ju aldrig om jag har kommit in på utbildningen jag står reserv på.

Jag har spenderat många timmar med PSP:n som Ola lämnade hemma. Jag ska låna med mig den när jag åker till Finland. Då får jag någonting att göra i bilen när jag inte kör. Har converterat avsnitt av The Big Bang Theory till mp4-filer så att jag kan titta på serien när jag åker i bilen. Har även converterat några avsnitt av anime-serien Azumanga Daioh som jag kan titta på. Och sen kan jag ju spela Tekken eller Transformers eller lyssna på musik. Så jag kommer att få tiden att gå väldigt snabbt i bilen. Ett fulladdat batteri ska hålla 5-7 timmar beroende på vad man gör med PSP:n. Jag kommer att ha laddaren med mig så att jag kan ladda batterit när vi stannar till någonstans på vägen för att sova. Det var egentligen meningen att vi skulle åka på måndag och köra nästan non-stop med korta pauser hela vägen till Haparanda och sen till Kemi. Men mamma tyckte att om vi ska stanna till i Luleå och träffa min älskling på hans jobb så skulle det funka bättre att åka dagen innan, sova i en stuga på en campingsplats över natten och sen vara i Luleå i mänsklig tid. Det tyckte jag lät bra. Och dessutom har jag ju chansen att ladda PSP:n emellanåt. Hehe!
Sanna säger:

Låter som du har lite att göra där hemma med städning och allt. Då får du slappna av och njuta lite under resan till Finland sen.

 2009-07-14     14:49:56     http://mammasvardag.blogg.se/
Victoria säger:

Tack så mycket :) Det lutar väldigt starkt åt Västerås i höst. Som du säger är det skönt att veta vad jag ska göra :)



Om du står som andra reserv borde du ju fasen komma in du också. Vet du hur många platser det är? Kommer du pendla till Linköping om du kommer in?

 2009-07-14     21:00:21     http://stjarnstund.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?