Några ord...

Nu ska jag vara ärlig. Jag är inte på julhumör, jag vill inte vara utan min kära fästman nu, jag har fastnat i bröllopsplaneringen och hela lägenheten är stökig. Jag känner mig seg och ovillig att ta tag i saker som måste göras och jag har heller ingen större lust att sitta hemma och glo in i datorn dag ut och dag in.

Och min lilla älskade katt Walle har fått något problem med ena ögat. Han har svårt att hålla den öppen och blinkar hela tiden. Och det värsta är att han börjar streta emot när jag vill kontrollera om det är någonting som fastnat där. Stackars liten! Han klöser inte på sitt öga och han verkar inte må SÅ dåligt av det men det kan ju inte vara kul att gå runt och se med ett öga i princip. Stackars stackars liten! Om det inte är bra på måndag så får jag ringa till veterinären.

Det var bara det jag ville säga.
Jenny säger:

Hej gumman, förstår.. hoppas julkänslan kommer men förstår självklart att det inte är samma sak utan Ola..



Vad det gäller Walles öga, se om det verkar komma vätska ur ögat, om det går se om han är röd i ögonvitan, är det ren fin vätska eller lite tjockare mörkare vätska!? det är de första hälsoråden jag kan ge, dock vet jag mellie hade svårt att öppna ena ögat, det visade sig vara en inflammation så bäst att höra med veterinären på måndag men kolla dem sakerna själv också. för då kan du beskriva för veterinären. kolla om nosen är fuktig också, är den torr kan han ha feber också.

 2009-12-20     11:42:30
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?