Tankar

Ja, här sitter man framför datorn en sen lördag kväll som denna och lyssnar på idioterna som lever livet ute på gatan. Ingen respekt för omgivningen har dom heller. Sparkar runt på tomma burkar, säger någon dum kommentar och sedan skrattar högt åt sin egen humor och briljans. Vad har hänt med dagens människor? Ska allt idag gå ut på att supa sig redlös för att man ska kunna ha roligt? Ska livet gå ut på att ha den dyraste mobiltelefonen eller den största tv:n? Allt det där ger mig huvudvärk. Är det kanske så att jag börjar växa åt ett annat håll än vad jag väntat mig? Jag känner inte längre behovet av att hävda min status med prylar. Jag har försökt hitta andra saker att förgylla mina dagar med. Så som kramar av den jag älskar. Ett leende av en total främling på stan. Ett fotografi som jag lyckats bra med. Smaksensationer av kött, fisk, fågel, frukt och grönsaker. Jag blir så glad när min katt slingrar sig runt benen på mig för att få uppmärksamhet eller när han puffar till med huvudet mot mitt ansikte för att visa sin uppskattning till uppmärksamheten han får. Bara småsaker. Men åh så viktiga saker!
Sanna säger:

Jag håller med dig, små saker som kramar, pussar, leenden och ord är betydligt mer betydelsefullt än matriella saker.

 2009-08-02     21:27:50     http://mammasvardag.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?