Spara pengar; 5 tips!

Det är mycket som man inte tänker på som man faktiskt kan spara in pengar på. Här är mina tips!

  • Ha inga elektroniska prylar, så som tv, dvd-spelare osv, på standby-läge. Stäng av istället helt och hållet om ni inte använder det. Samma gäller datorn. Ha inte datorn igång dygnet runt om det inte är så att ni verkligen sitter vid datorn dygnet runt. Det kan vara skönt för öronen också att ha den avstängd då fläkten inte mal på hela tiden. Dessutom sparar det in mycket på elräkningen.
  • Ha inga lampor tända i onödan.
  • Planera för veckans inköp. Skriv en utförlig meny vad ni ska äta under veckan och handla bara in de ingredienser ni behöver till menyn. Och handla heller inte på tom mage. Ät någonting innan ni går och handlar för då riskerar ni inte att köpa mat/snacks som är helt onödiga, bara för att ni blev sugna.
  • Nu under sensommaren växer svampen och bären i skogen. Gå ut en dag och plocka så har ni kantareller till svampstuvningen eller blåbär till pajen. Gratis och dessutom får ni motion på köpet.
  • Håll utkik efter rabatter och andra erbjudanden på saker som ni kanske behöver. Det finns några kronor där att spara.
Det var mina tips som jag hoppas att alla har nytta av.
Sanna säger:

Bra tips som många säkert har användning för och troligtvis använder sig utav eller börjar göra efter det har läst tipsen här. Själv är jag extremt duktig på att handla med tom mage och det är därför snacks och andra onyttigheter hamnar i min kasse varje gång. Jag måste bättra mig.

 2009-08-12     20:20:12     http://mammasvardag.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?