Hur kommer min framtid som sångerska att se ut?

Jag hade tänkt att ägna hela eftermiddagen åt att fundera och klura på hur jag ska komma vidare med min sång och den sångkarriär jag vill ha. Jag har inte undersökt så noga om det finns möjligheter i Norrköping att få in en fot i den branchen, men jag tvivlar starkt på det. Jag tycker om att skriva musik och texter men jag älskar att sjunga och kan mycket väl tänka mig att lägga min röst på någon annans låt. Det skulle bli en riktigt rolig erfarenhet för mig då jag känner att mitt egna musikskrivande inte går så bra just nu. Jag kan berätta att när jag var 15 år spelade jag in en låt tillsammans med min pappa. Det var en ballad som han skrivit på finska och som jag då fick spela in sången på. Den var sedan med i en finsk radiotävling i SR och vi kom på plats 5 med den. Det tråkiga var att dagarna innan vi spelade in den i en studio blev jag genomförkyld och det hörs på sången. Men fick ändå höra att jag hade en sexig röst. Hihi! Ganska pinsamt att stå där som 15-åring och höra folk gå fram till min pappa och säga: "Din dotter har en sexig röst!". Haha!

I vilket fall som helst sätter jag gärna min röst på någon annans musik! För jag älskar att sjunga!
Sanna säger:

Du har rätt angående det där med katter och barn. Vad roligt att Maya gillar att leka med Alva så mycket när hon är där och hälsar på hos er.

 2010-02-07     20:08:35     http://mammasvardag.blogg.se/
Sanna säger:

Du har en adward att hämta hos mig. Mer info på min blogg.

 2010-02-07     22:01:51     http://mammasvardag.blogg.se/
Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?